Baranec zo Žiarskej doliny

Ústie Žiarskej doliny - Holý vrch - Baranec (2184 m n.m.) - Žiarske sedlo - Žiarska chata - Ústie Žiarskej doliny

Konské sever

Zóna 1 je dostupná zo severu lanovkou A1 Funitel alebo z juhu lanovkou A2 Chopok Juh. Následne traverzujeme a stúpame po hrebeni až na vrchol Konské, kde sa nám otvorí prístup k najvýchodnejšej severnej freeride zóne pod Chopkom.

Dievčenský Žľab

Prístup: Z lanovky A1 Funitel smer sever. Prejdeme popod lanovku A1 Funitel, približne 100 m nad hornú stanicu lanovky Chopok úboč (Konský grúň). Pokračujeme doľava smer Derešský kotol. Žľab nájdeme podľa základov bývalého vleku na chopok – od nich traverzujeme smer západ cez snehové zábrany a sme na začiatku širokého žľabu. Pomerne krátky, bezpečný a jednoduchý žľab s relatívne miernym sklonom a pohodlným odjazdom na zjazdovku 3 Spravodlivá. Ideálne vhodný pre začínajúcich freeriderov. Jazditeľný je v závislosti od dobrých snehových podmienok od polovice decembra, ideálne od začiatku januára do polovice apríla. Sklon: 24 - 31° Prevýšenie: 180 výškových metrov Odjazd: Z Derešského kotla je možný odjazd traverzom severným smerom na zjazdovku 3 Spravodlivá a následne na zjazdovku 7a na Otupné. Alternatívne sa dá zlyžovať uhlopriečne cez kotol smerom na západ a napojiť sa na zjazdovku 4 Rodinná a následne 10 Vrbická.

Derešský kotol

Zóna 6 je dostupná lanovkou A1 Funitel alebo z juhu lanovkou A2 Chopok Juh. Z juhu je tiež dostupná vlekom C14 Zadné Dereše. Táto zóna nie je veľmi často lyžovaná, je k nej nutné traverzovať po hrebeni smerom na západ od Funitelu. Prístup k traverzu je pod lanovku A2 smerom na Dereše.

Zadný Derešský kotol

Zóna 7 je dostupná lanovkou A1 Funitel alebo z juhu lanovkou A2 Chopok Juh (je však nutné traverzovať a vystúpiť na hrebeň Derešov). Z juhu je zóna lepšie dostupná vlekom C14 Zadné Dereše .

Predné a Zadné Dereše

Prístup: Zóny 10 a 11 sú dostupné lanovkou A1 Funitel alebo z juhu lanovkou A2 Chopok Juh.

Chopok Juh a Konské

Zóna 12 je dostupná lanovkou A1 Funitel alebo z juhu lanovkou A2 Chopok Juh. Na južnej strane sa vydáme smerom na východ smerom nad zjazdovkou 32 Vyhliadková, kde sa dostaneme nad prvú časť zóny. Druhá možnosť je pokračovať ďalej v traverze pod hrebeňom až pod Konské. Tu sa začína široké sedlo ústiace do žľabu, ktorým zlyžujeme dole.

Vyhliadka

Prístup: Zóna 4 je bezproblémovo dostupná lanovkou A1 Funitel, dvojsedačkou B7 Chopok Úboč alebo z juhu lanovkou A2 Chopok Juh.

Cyklochodník v Liptovskom Mikuláši

Na viacerých miestach pozdĺž chodníka sa nachádzajú aj lavičky či detské ihriská, je to skrátka ideálne miesto pre ničím nerušenú letnú zábavu na čerstvom vzduchu. Cyklochodník vedie od mestskej časti Ondrašová, okolo Palúdžanského mosta po most v Okoličnom. Po trase sa nachádzajú 2 cykloprístrešky a v prípade núdze nájdete pri Hoteli Lodenica servisné miesto, kde máte bezplatný prístup k pumpe i základnému náradiu.

Ďumbier a Chopok z Lúčok

Lúčky – Pod Krčahovom – Široká dolina – Široká dolné rázcestie – Krúpovo sedlo – Ďumbier – Demänovské sedlo – Chopok – Luková – Pod Orliou skalou – Mikulášska chata